maandag 15 augustus 2011

Old School Citymarketing?


Dit najaar gaat de nieuwe Citymarketing afdeling van de gemeente Eindhoven van start. Los van het feit of deze afdeling er uit moet zien, of zelfs zal gaan zien, zoals de wethouder dat wil, dit is immers nog mede afhankelijk van een rondje Gemeenteraad, is er wel werk aan de winkel. Een van de 'mooiste' voorbeelden van Citymarketing oude stijl is de banner in de aankomsthal van Eindhoven Airport. Los van het feit dat de aankomsthal zelf erg sober is, te sober voor een stad als Eindhoven als je het mij persoonlijk vraagt, slaat deze banner de plank helemaal mis. Voor een stad en regio die een imago wil uitdragen dat gebaseerd is op merkwaarden als innovatie, design en top-technologie, is hetgeen op de banner wordt gecommuniceerd wel erg oubollig. Een standbeeld van Vincent van Gogh, twee fietsers op de hei, een boerderijtje, wat wandelaars en enkele oude pandjes, daar moeten we het mee doen. O ja, ergens in de hoek zie ik nog de Lichttoren. Niet echt Brainport of de ‘slimste’ regio van de wereld. Gemiste kans voor ruim 2,1 miljoen pasanten per jaar (2010). En dat voor een mediawaarde van, geschat, tussen € 5.000 en € 10.000 per maand! Dit is iets waar we als stad echt iets aan moeten doen. Immers: 'You never get a second change to make a good first impression'.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten