zondag 7 augustus 2011

Postbus of niet?


Recent is er op de ED-blog 'De Leeuw & De Koning' een discussie ontstaan over de bereikbaarheid van raadsleden (zie: Eindhoven into the groove 2). Dit naar aanleiding van een advies van de VNG om voorzichtig te zijn met het publiceren van privé-adressen. Hierop heeft een deel van de Eindhovense Raadsleden besloten het privé-adres niet meer te publiceren. Als adres wordt nu door 1/3-de van de raadsleden een gemeenschappelijke postbus gebruikt. Persoonlijk voel ik me niet echt aangesproken als het op transparantie aankomt. Ik schrijf een blog en ben vindbaar op LinkedIn. Verder is mijn 06-nummer openbaar en ben ik per mail goed bereikbaar. Een afspraak is dan zo gemaakt, denk ik. Voegt het dan nog iets toe als mensen ongevraagd op je stoep kunnen staan en aanbellen voor een goed gesprek of om verhaal te halen? Denk het niet, en dit heeft niets te maken met angst of gebrek aan transparantie. Maar er is ook nog zo iets als privé en een gezin.
Hier is niet iedereen het mee eens, blijkt op de ED-blog, wat natuurlijk mag. Onderstaande afbeelding werd in dit kader door Ed Ploeg, kritisch volger van de Eindhovense politiek en moderator van de site Trotsopniks.nl, gepubliceerd. De tekst luidt: 'Verstoppertje of niet, Die2ehv en Niks weet je toch wel te vinden'. Omdat ik het erg grappig vind, bij deze dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten