zondag 29 januari 2012

Inhuur derden nu aan maximum van € 145 gebonden


Aan het einde van de Raadsvergadering van afgelopen dinsdag kwam mijn actuele motie met betrekking tot het maximum uurtarief inhuur derden aan bod. Zie ook de blog van 22 januari. De actuele motie werd met een grote meerderheid aangenomen. Opvallend was dat een lid van de zespersoons D66-fractie tegenstemde, terwijl de vijf anderen voor de motie stemden. De reden van deze tegenstem was, zoals mij door een fractiegenoot werd medegedeeld, dat deze D66-er ervan overtuigd is dat voor € 145/uur geen goede mensen meer in te huren zijn in haar branche, zelfs in deze tijd niet. Boeiend, want € 145/uur is toch nog altijd € 266.800,- per jaar (inclusief werkgeverslasten)? Zou graag eens bij deze instelling gaan praten, immers hoeveel moet, of beter mag je betalen als maatschappelijke non-profit organsiatie met 260 medewerkers en € 14 miljoen omzet? Lijkt mij geen bedrag van dik meer dan € 200.000 bruto, maar misschien vergis ik me ...?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten