dinsdag 7 december 2010
Dag 1 van 'De week van ...': 6 december 2010
Als PvdA fractie in Eindhoven publiceren we op de PvdA Eindhoven site bij toerbeurt een weekblog: de 'week van ...'. Als je niet dagelijks blogt, maar je onderwerpen kiest, is het even wennen om over de zaken van alledag te schrijven. Maar goed, toch maar op zoek naar onderwerpen. Als eerste kwam er vandaag een mail binnenrollen van een Eindhovenaar met goedkopere alternatieven voor de ongelijkvloerse kruisingen van de tweede HOV-lijn (Hoogwaardig Openbaar Vervoer). Ik had al eerder met deze persoon om tafel gezeten en hem aangeraden om in te spreken tijdens de commissiebehandeling van de HOV2 op 12 oktober. Hier is een vervolgafspraak met de wethouder uit voort gekomen, die aangaf de ideeën serieus te nemen en ze te bestuderen. In januari even opvolgen wat de stand van zaken is. Eindhoven heeft overigens een mooie en interactieve site rondom het thema HOV2 gebouwd: HOV2.nl. Leuk om te bezoeken, met name de virtuele tour langs de route van de HOV2 . Prima dat er zo veel positieve aandacht is rondom de verbetering van het openbaar vervoer.
‘s Avonds de accountantscommissie, waarin we erg lang gekauwd hebben op twee technische dossiers ter voorbereiding van de jaarrekening 2010, namelijk ‘Reserveringen 2010’ en de formele verwerking van alle begrotingswijzigingen door het jaar heen. Lastige en complexe materie. Gelukkig was debet en credit wel gelijk :-).
Aansluitend nog de fractievergadering die deze keer wel erg laat begon (21.00 u). Toch klaar om 23.00 u, net op tijd thuis dus om onze burgemeester Rob van Gijzel bij Pauw & Witteman te zien. Onderwerp, hoe kan het ook anders, coffeeshops en de link met de harde criminaliteit. Het blijft ingewikkelde materie, zeker als we de achterkant, de productie en distributie van wiet tot aan de coffeeshop, niet geregeld krijgen. Het idee van gesloten clubs met een pasjes-systeem lijkt er zeker te komen, staat immers in het regeerakkoord, maar lopen we dan, zonder regulering van de aanvoer, niet het risico dat de handel zich weer naar het illegale circuit en de straat verplaatst, met alle risico’s van dien. Kortom, waarop niet eens experimenteren met gereguleerde productie? Dat de ‘branche’ de komende tijd in de spotlights zal staan en er mede dankzij de extra in Eindhoven gedetacheerde recherche druk op de ketel zal komen, staat wel vast.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten